Communicatie Specialist

HBO/WO | Junior | Veenendaal/thuis/ bij de klant | 32-40 uur

Ondersteuning bieden op alle vlakken van communicatie. Het vakgebied is blijvend in ontwikkeling en er valt veel te doen. Doordat jij er als Communicatiespecialist bent, kan Planders nóg meer van betekenis voor klanten zijn door gave projecten op te pakken. Jij zet je in waar nodig.

Soms ben je bezig met onderhoud en SEO-optimalisatie van de website, dan weer duik je in content marketing. Je schrijft berichten voor social media, maakt presentaties, signing en andere verkoopondersteunende middelen. Waarom deze rol bij Planders anders is dan bij veel andere bedrijven, is dat je bij ons ook mee gaat werken in de projecten bij onze klanten.

Kortom: een baan met veel afwisseling en waar je de kans krijgt om te werken aan de ontwikkeling van interne en externe communicatie uitingen voor onze organisatie zelf, maar ook meedraait in projecten voor onze klanten.

Wie zijn wij?

Planders is het innovatieve veranderadviesbureau waar je kunt werken aan uitdagende en complexe vraagstukken ingezet als interimmer of in projecten. We zoeken collega’s die die net dat stapje extra zetten, die hun ambitie durven uit te spreken en dat stapje extra zetten om de resultaten te boeken voor en met onze klanten.  

We werken veel in teamverband, ook met collega’s van andere bureaus en zelfstandig gevestigde adviseurs. Adviseurs die bij ons komen werken kiezen bewust voor een klein bureau met veel persoonlijke en collegiale aandacht voor elkaar, om de liefde voor de verander-expertise te laten groeien, en te werken aan hun persoonlijke en vakinhoudelijke ontwikkeling. 

Bij Planders stimuleren we vrijheid, ondernemerschap en zelfstandig denken. We hebben een divers team waarmee we zeer diverse, creatieve en verrassende inzichten en resultaten kunnen bieden aan onze klanten. We zijn een groeiend bedrijf, en we hebben de ambitie om fors te gaan groeien.

Verantwoordelijkheden:

  • Het ontwikkelen en implementeren van communicatiestrategieën om onze boodschap effectief over te brengen.
  • Het creëren van boeiende en overtuigende content voor verschillende kanalen, zoals onze website, sociale media en nieuwsbrieven.
  • Het beheren van onze online aanwezigheid en het monitoren van de interactie met ons publiek.
  • Het onderhouden van relaties met de pers en het verzorgen van persberichten en mediarelaties.
  • Het assisteren bij de organisatie van evenementen, zoals conferenties en webinars.
  • Het analyseren van communicatieprestaties en het identificeren van mogelijkheden voor verbetering.

Wat wij bieden:

  • De mogelijkheid om deel uit te maken van een innovatief adviesbureau dat verandermanagement opnieuw definieert.
  • Een dynamische en inspirerende werkomgeving waarin je je creativiteit en communicatievaardigheden kunt ontwikkelen.
  • Een informele, collegiale sfeer waarin jouw bijdragen gewaardeerd worden.
  • Kansen voor professionele groei en ontwikkeling binnen het bedrijf.
  • Een competitief salaris en aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden.

Benefits

Een contract met uitstekende arbeidsvoorwaarden zoals bijv. zelf te bepalen hoeveelheid vakantiedagen. Een marktconform salaris. Een flexibele mobiliteitsvergoeding die naar eigen keuze is te richten: Vergoeding, NS business card, leaseauto. Een uitgebreid op maat opleidingsaanbod bij externe gerenommeerde organisaties. Een nader af te stemmen bonus regeling (bijv. : financiële bonus,  extra vakantiedagen, aflossing op je studieschuld, etc). Een prachtige rol bij een jonge ambitieuze bevlogen club met een professioneel en collegiaal team waaraan je je kennis en vaardigheden kunt slijpen.

Waarom past deze vacature bij jou?

Wij zoeken een kandidaat met minimaal een HBO-diploma in de richting communicatie of marketing (of vergelijkbaar).  Een creatieveling met een ambitieuze houding.

  • Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden in het Nederlands en Engels.
  • Een communicatie sparringspartner voor collega's.
  • Creativiteit en het vermogen om zaken helder en begrijpelijk te verwoorden.
  • Ervaring met het creëren van content voor verschillende kanalen en doelgroepen.
  • Kennis van sociale media, content management systemen en analysetools.
  • Gezonde balans tussen realisatie en kwaliteit.

Het zou fijn zijn als je kennis van (minimaal enkele van) de volgende tools mee brengt:

  • Ervaring met Photoshop, InDesign, Illustrator;
  • Ervaring met MS Office;
  • Ervaring met SEO en SEA (Pré);
  • Ervaring met Online Marketing.

Je herkent je in de karaktereigenschappen pro-actief, nieuwsgierig, sociaal ingesteld, verbindend en je hebt goede communicatieve vaardigheden. Ook beheers je de Nederlandse en Engelse taal goed in woord en geschrift. Jij staat voor nauwkeurig werken, wat je vasthoudt op het moment dat de druk hoger wordt.

Werken bij Planders

Werken aan je toekomst, die van onze klanten en aan de ontwikkeling van ons vakgebied. Die bal pakken we samen op. Dat begint al op dag één. Met een persoonlijke onboarding en een op maat in overleg afgestemd groeipad. Daarbij kun je van onze kant rekenen op grenzeloos vertrouwen én persoonlijke collegiale support (waaronder meester-gezel begeleiding). Een ambitieuze werkgever met oog voor jou en het vizier op de toekomst, waarin duurzaamheid en innovatie de hoofdrollen spelen.

Wie moet je bellen of mailen?

Om nader kennis met ons te maken, kun je het gemakkelijkste contact opnemen met Gerard Nauta, via 06 55 364 638 of via mail gerard.nauta@planders.nl 

Bij Gerard kun je ook terecht met alle vragen die je met betrekking tot deze vacature hebt.